18.09.07

Astilbed

Kõige esimese astilbe ostsin turult ühe toreda tädi käest. Astilbed olid tol hetkel mulle väga uus nähtus, nii ma teda tõstsin ühest kohast teise ja tuleb tunnistada, et ega see taim mulle selle eest tänulik ole. Vähemasti pole ta senini õitsenud. Järgmistega on pisut paremini läinud.



Hiina astilbe (Astilbe chinensis) "Superba". Õitseb veel praegugi. Kahjuks ei ole nii kõrge, kui lootsin. Aga anname taimele aega me aiaga kohanemiseks.




Thunbergi astilbe (A. thunbergii ) "Moerheims Glory". Juulikuine pilt. Esimene astilbe, mis õitsema hakkas. Siin aias teist aastat. Kahjuks õitses küllaltki ruttu ära, millest oli siiralt kahju, sest sobis hostade vahele väga hästi.



Arendsi astilbe ( A. ×arendsii) "Snowdrift". Ka nooruke taim, aga õis õnnestus ära näha (pilt samuti juulist).
´
Hetkel õitseb veel arendsi astilbe "Fanal", aga ilm on nii vihmane ja ma ei taha minna õue pilti tegema. Pealegi on too "Fanal" vist liiga pimedas ning eriti uhke välja ei näe. Järgmisel kevadel tuleb talle parem koht leida. Samuti ei õitsenud tänavu kähar astilbe (A. ×crispa) "Perkeo". Istutatud ka alles suve alguses. Küllap siis järgmisel aastal.
´
Aias kasvab veel kaks jaapani astilbet (A. japonica) "Red Sentinel" ja "Peach Blossom", aga nende lilledega on lugu väga nutune. Isehakanud Lillekasvataja kirjutas hiljuti oma blogis Romeost. Meie kohalikud romeod e. Villu ja Loki leidsid, et jaapani astilbed on just need taimed, mille kohal jalga tuleb tõsta - võidu. Eks need jäid raja peale ette ka. Loodame, et nii kanged vennad ei olnud ja järgmisel aastal ikka midagi sealt tuleb, kuigi üsna kollased nägid lilled välja juba kuu aega tagasi.
´
Astilbede hingeelu on mulle ikka veel tundmatu.

3 kommentaari:

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Mul sinine käoking pidas ilusti vastu Romeo tegutsemisele, tõsi küll, käisin teda voolikust uhamas/pesemas ka. Kahtlane kas kultuursemad sordid sellist kohtlemist taluvad. Kui kevadel ikka taimeil hing sees, istuta mujale, kus koerad ei käi. Mul üks aasta suretati niimoodi Rooma sinikadakas välja. No küll oli kahju.

natuke aednik ütles ...

meil said koerad just seepärast emased võetud, et jalga ei tõstaks. see-eest kannatab nüüd muru:(

Naano ütles ...

Eks see ole mu oma viga muidugi, kes käskis mul nii laisk olla, et koeraga väikesele opile minna ei viitsnud.