24.06.07

Jaanipäev

Jaanipäev on möödas ja meie oleme jälle ühe kogemuse võrra rikkamad: teha jaanilaupäeval kiirabile selgeks, et ohver ei pea tingimata olema purjus piduline, on omamoodi kunsttükk. Aga see selleks; laps jaaniussi küll ei leidnud, aga eriliselt rahuldatud on me koer, kes sai pea 24 tundi mööda Kõrvemaad ringi kihutada ning magab nüüd juba ma ei tea mitmendat tundi. Ja ehe tõdemus, et oma kodus on ikka kõige parem olla, valmistab taaskord tõelist naudingut.


Eriti kui koju jõudes avastad, et siberi iiris "Snow Queen" on oma täies ilus õide puhkenud. Üks maran kipub küll iirisesse kasvama, aga see on minu aiakujundusoskuse juures nii tavaline nähtus: kui ikka väga jube on, siis teeme ringi. Nagunii on kõik poolik. Küsimusi tekitab maran ise. Mul on sahvris üks karp, kuhu ma korjan kõik tühjad seemnepakid, et hiljem teaks, mida kõike külvanud olen. Selle marana seemnepakist on millegipärast järgi ainult pealmine pilt, ilma igasuse infota. Blogisse peaks tegema uue sildi - "külvid".

Kämpferi iiris (mille ma kusagil juba jaapani iiriseks ristisin) on mu suureks üllatuseks ühe korraliku õiepunga kasvatanud. Väga rõõmustav, aga esmalt tähendab see seda, et vana tuhkpuu hekk tuleb kiiremas korras ära pügada.


Üks mu kolmest üheksavägisest kasvab ka läbi tuhkpuu ja tundub rahul olevat. Üheksavägise lehti kasutatakse meie kodus haavaplaastrina ja väge on selles taimes tõesti, sest isegi kõige vastikumad haavad saab üheksavägisega ravitsetud. Tuhkpuu aga ülbitseb, sest alles ma teda ju lõikasin ja juba ta laiutab ning tungib hooga peenrasse. Tuhkpuu õite kallal aga nakitsevad vaablased. Ehk õnnestub ühel päeval neistki pilti teha. Võimalik muidugi, et ma ei julge.


Lõhnav neitsikummel (Tanacetum parthenium) on üks armas lill. Kuulub mu umbrohtude kollektsiooni, sest sellise ägeda isekülviga taime võib kahtlemata umbrohuks lugeda. Tegemist ka ravimtaimega: selle taime tinktuur pidi olema eriti hea putkahammustusest tekkinud sügeluse vastu. Ise proovinud pole, aga kohe proovin, sest nüüd, pärast jaanipäeva on ihu kaetud ohtrate sääsekuppudega. Juhtub, kui Off koju unustada. Ja lõhnav neitsikummel on kolme sammu kaugusel.

Kommentaare ei ole: