18.06.07

Sajab ja kastab

On juba kaks päeva sadanud. Veel mõned päevad ja see, kuidas ma vihma ootasin, on meelest läinud. Alati on nii: pikalt põuda, siis pikalt vihma järgi, et jõuaks kõigest ära tüdineda.

Andersoni tradeskantsia (Tradescantia × andersoniana) külvasin ma eelmisel aastal. Seemnepakil oli kirjas, et "Mix" ja paki peal ilus pilt erinevat värvi tradeskantsiatest. Paraku on kõik ühtmoodi lillad. Tõsi, üks taim veel ei õitse ja säilib lootus ka mõnd muud värvi näha.



Õevase murtudsüdame ülejäägid lõvipuur-kasvuhoone najal. Kaevasingi pooled välja, et hostasid ka näha oleks. Ühest väikeset puhmast ühe aastaga kaks kärutäit lilli. Ma ei tea, kas see murtudsüda siis ongi nii ohjeldamatu edeneja või leidis ta endale eriti sobiva koha. Üks külaproua tahtis taime, külm oli ta enda oma ära võtnud. Natuke imelik on sellise kogusega kohale kärutada ja ümberistutamise aeg on ka väga vale, aga hostad tahavad nunnutamist.
´
Suureõieline tõnnike (Stachys macrantha). Võib-olla ei ole suureõieline, võib-olla on niisama tõnnike, sest ma olen suuremate õitega varianti ka näinud. Mulle kohe meeldib tuvastada igasugu liike ja sorte. Ladina keel ja muud tarkused. Enamuses ei õnnestu, mis muidugi ei takista mul igalpool asjatundlikult sõna võtmast. Tagasihoidlikkusega ma ei hiilga.

Kommentaare ei ole: