21.07.07

Liiliad 1

Tihe programm pole lasknud eriti blogida, aga liiliad õitsevad ja suvi on täies hoos.


Millalgi Aiasõbrast ostes tehti kingitus tasuta sibula näol. Kirjas oli sordinimi "Vermeer". Kui netis leiduvate kirjeldustega võrrelda, tundub, et tegu siiski millegi muuga, aga ega ma kurvasta: tasuta saadud ja ilmatu suurte õitega liilia. Loomulikult roosa - elame üle. Need väiksed täpikesed õielehtedel teevad mind natuke ettevaatlikuks: huvitav, kas liiliatel esineb ka viiruslikku kirjuõielisust või mis ta nimi nüüd oligi?


Aasia liilia "Grand Cru" ja õitsenud moonid. Grand Cru on termin veinimaailmast ja tähendab tõlkes "suurt kasvu" või "suure kasvamisega" (ka kõrget kvaliteeti). Väga suure liiliaga küll tegemist pole, üsna tilluke teine, aga imeilus ja kvaliteetne küll. Loodame, et me aias talle meeldib, sest oleks tore teda ohjeldamatult paljunemas näha.


Mingi tiigerliilia sugulane. Ei mäleta hetkel, mis sordiga pidi tegemist olema, aga igaljuhul pidi see liilia olema selline punane, nagu Lilium pumilum. Nagu näha, punasega pole siin suurt mingit pistmist. Sedapuhku on see kohalikust kaubandusvõrgust vale sordi saamine küll väga hea, sest see liilia mulle väga meeldib. Teises peenras on mul seda lille rohkem, tõenäoliselt panen ta pilte veelgi üles. Tõeline lemmik. Karjuvalt punane poleks mulle iial nii meeltmööda olnud. Väga õnnestunud kaupmeeste eksimus.

2 kommentaari:

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Too hahkhallitus, mis minu tulpegi vaevas, seda esineb kahjuks ka liiliatel. Valva seda lille!

Anonüümne ütles ...

Hi

Beautiful lilies. Lilium pumilum has an interesting colour.